www.favv.be       FAVV - ACTIVITEITENVERSLAG 2022
Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen
HOME
FR NL



Ten dienste van de consumenten Afdrukbare versie   |   Laatst bijgewerkt op 22.06.2023

De consument blijft centraal staan in het beleid van het FAVV. De controleprogramma’s zijn erop gericht om de risico’s voor de consument in het traject voorafgaand aan de aankoop zo klein mogelijk te houden. Eenmaal een levensmiddel in handen van de consument is, krijgt de consument zelf ook een deel van de verantwoordelijkheid. Het is dan ook belangrijk dat de consument over alle aspecten die te maken hebben met voedselveiligheid geïnformeerd en gesensibiliseerd wordt.

In 2022 bleef het door het FAVV gevolgde communicatiebeleid van toepassing: nog dichter bij de consument staan nog beter naar hem luisteren, en hem nog beter informeren. De sociale media vormen hiertoe een steeds belangrijker instrument.


Communicatie naar de consumenten in cijfers

2022
Persberichten door het FAVV 55
Productterugroepingen en waarschuwingen door bedrijven (onder supervisie van het FAVV) 319
Productterugroepingen en waarschuwingen door het FAVV 75
Bezoeken: www.favv.be 1.288.245
Meldpunt voor de consument Vragen 6.628
Klachten 4.998
Facebook Abonnees 65.406
Gepubliceerde berichten 1.274
Twitter Abonnees 6.212
Gepubliceerde berichten 1.196
LinkedIn Abonnees 12.365
   
Onze missie is ervoor zorgen dat alle actoren van de keten aan de consument en aan elkaar een optimale zekerheid geven dat levensmiddelen, dieren, planten en producten die ze consumeren, houden of gebruiken, betrouwbaar, veilig en beschermd zijn, nu en in de toekomst.

ONZE SITES : - FAVV Professionelen
- FAVV Consumenten
- De smiley
- Wetenschappelijk Comité
- Foodweb
CONTACT :
- De woordvoerders
- Lokale controle-eenheden (LCE)
- Interne en externe laboratoria
- Het meldpunt voor de consument
- De ombudsdienst voor de operatoren